Avanza .affiliatelänk

lördag 17 september 2022

Tre trevliga händelser i portföljen

Det är lördag morgon och jag har ännu inte ens hunnit äta frukost när det plingar till i mobilen. Avanza aviserar att hela sex stycken utdelningar har trillat in på kontot. Nu när jag petar in de nya utdelningarna i min utdelningskalender, så inser jag snabbt att tre små milstolpar nu har uppnåtts.

Den första lilla milstolpen är att de ackumulerade utdelningarna sedan tidernas begynnelse (2018) nu har passerat 90 000 kr. Totalsumman är nu uppe i 90 364 kr Jag är nästan övertygad om att 100 000 kronorsvallen kommer att sprängas innan nyår.


Det andra som har hänt i och med de sex nya utdelningarna är att min timlön nu passerat 4 kr/timme, utslaget på årets alla 8 760 timmar. Min timlön är nu uppe i 4,069 kr/timme, dygnet runt, året runt. Det är bara att konstatera att det är kul att tjäna pengar även när jag sover. Vid sju timmars sömn har jag alltså tjänat drygt 28 kr.

Den sista lilla milstolpen som uppnåtts är att jag nu nått mitt årsmål på 35 000 kr i utdelningar. Det målet satte jag upp i januari, vid nyår närmare bestämt och jag trodde att det skulle bli oerhört tufft att nå det med tanke på att förra årets utdelningar stannade på ca 28 000kr. Då ska ni ha i åtanke också att förra årets utdelningar var rejält dopade med flera extrautdelningar under hösten från bolag som var förhindrade att dela ut under 2020. Bankerna bland annat var bolag som vräkte ut pengar över oss aktieägare under förra hösten.

Så det var tre små milstolpar som uppnåddes denna lördagsmorgon. Nu ska jag äta en rejäl frukost innan det är dags för allsvensk damfotboll under eftermiddagen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar