Avanza .affiliatelänk

torsdag 5 maj 2022

Nytt innehav i portföljen

 Idag kom utdelningarna från Tele2 och Resurs Holding. Det blev en för mig rekordstor utdelningsdag och totalt ramlade det in ca 6 800 kr. Jag har inte riktigt vetat hur jag ska återinvestera pengarna, men till slut landade jag i alla fall i att det skulle bli ett nytt, men ganska så litet innehav. 




Jag har länge gått och kikat på fönster- och dörrtillverkaren Inwido, som var riktigt heta på börsen under coronapandemins återhämtningsfas. När kursen var som högst i vintras var den uppe en bit över 190 kr och då tyckte jag inte att det var värt pengarna. Men nu har kursen gått ned en del, så jag slog till på 138.60 kr. Kursen var visserligen betydligt lägre för någon vecka sedan, men då hade jag ingen kosing att stoppa in i bolaget. P/E-talet ligger i dagsläget på finfina 10,95 och bolagets utdelningsandel ligger på knappa 50%. Inwido står idag för endast 0,85% av portföljen, så det är som sagt ett litet innehav för mig.

Kvartalsrapporten som släpptes för en vecka sedan skvallrade om att bolaget överträffade förväntningarna både vad gäller omsättning och resultat. Inte blir det sämre av att det ramlar in en utdelning i nästa vecka om 6.15 kr/aktie.

I morgon kommer det ytterligare en dryg tusenlapp från Intrum, men de pengarna kommer jag att återinvestera i SBB.

God avkastning på dig käre läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar