Avanza .affiliatelänk

onsdag 4 maj 2022

Ännu en milstolpe nådd

 I dagarna nådde jag ytterligare en liten milstolpe under min karriär som utdelningsjägare. De ackumulerade utdelningarna passerade 70 000 kr sedan start och uppgår nu till 70 209 kr. Undrar om jag hinner passera 100 000 kronors gränsen innan nyår. Jag har inte riktigt räknat på det, så det kan bli en utmaning.


Nästa steg är det logisk 80 000 kronors strecket och det kommer att nås inom bara ett par veckor. Under torsdag och fredag kommer det att ramla in nästan 8 000 kr från Tele2, Resurs Holding och Intrum.

För övrigt går portföljen riktigt dåligt och portföljvärdet är nu nere på ca 634 000 kr. Så lågt har det inte varit sedan november 21. Men, som jag sagt så många gånger tidigare så är inte portföljvärdet det primära. Det är utdelningarna och kassaflödet jag är ute efter, så sjunkande kurser innebär egentligen bara billigare inköp av nya aktier.

Lite småköp har jag gjort under veckan som gått. 

    AGNC Investment Corp    600 kr

    Cibus Nordic Real Estate    450 kr

    Tele2    300 kr

    SBB    900 kr

Den senaste veckan har det som vanligt även trillat in lite utdelningar. Inga jättesummor, men alla bidrag till mitt framtida välstånd är naturligtvis välkomna.

    Gladstone    66 kr

    Boston Pizza    65 kr

    Oxford Lane Capital    581 kr

    TransAlta Renewables 45 kr

    Cibus Nordic Real Estate 285 kr

    Öresund    338 kr

Det var allt för nu, men god avkastning önskar jag er alla.

                        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar