Avanza .affiliatelänk

lördag 19 mars 2022

En liten milstolpe är uppnådd

I och med dagens utdelning från Xact Norden Högutdelande så klev jag över en liten milstolpe som  jag suktat efter ganska länge. Jag har nämligen samlat på mig över 60 000 kr i ackumulerade utdelningar sedan jag började med utdelningsaktier sommaren 2017.


Något som är är lite extra kul också är att jag på årets första 2,5 månader, redan fått mer i utdelning än vad jag fick hela 2018 som var mitt första hela utdelningsår. I nedanstående bild kan vi se hur tabellen ser ut i form av en graf.


Det är extra kul att se hur ränta-på-ränta effekten börjat kicka in på utdelningarna. Nästan hälften av mina totala utdelningar kom in förra året. Visserligen var 2021 års utdelningar lite dopade på grund av alla de extrautdelningar som gjordes under hösten 2021, men de pengarna hade troligtvis synts under 2020 om så inte vore fallet. Nu återstår bara att se om jag kommer att nå årets mål på 35 000 kr i utdelningar. Enligt Avanzaappen så är nästan 27 000 kr preliminärt inbokade under året, men då vet jag att den summan kommer att öka, särskilt under höstmånaderna då många bolag ännu inte tillkännagivit sina utdelningar så långt fram i tiden ännu.

Ha det gott tills nästa gång och må aktiegudarna vara med er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar