Avanza .affiliatelänk

söndag 27 februari 2022

Utdelningarna 2022 än så länge

Ja, nu har det gått ett par månader av utdelningsåret 2022 och än så länge så ligger jag en bit efter mitt mål på 35000:- i utdelning under året. Som ni kan se av bilden nedan så har jag hittills endast fått in ca 4000:-.


4000:- på två månader betyder ett snitt på 2000:- i månaden, vilket i slutändan skulle ge mig 24000:- i utdelningar. Det håller inte, men som tur är vet jag redan nu att snittet kommer att höjas rejält under mars, april och maj. Sen är det bara att be till aktiegudarna att mina månadsutdelningar fortsätter att trilla in under året som de ska.

Något som är kul att konstatera är att om vi tittar på siffrorna för januari och februari förra året, så har jag i år ökat utdelningarna under bägge dessa månader med 175% respektive 118%. Det är alltså gott och väl en dubblering och mer därtill jämfört med förra året.

Timlönen är ännu inte så mycket att skryta med, men om jag inte skulle få en endaste utdelning till under året så är den 45,6 öre i timmen. Förra året hamnade jag på 3.20 kr i timmen året runt, dygnet runt och den summan hoppas jag kunna slå rejält när året ska summeras.

Ha det gott alla utdelningsjägare, så hörs vi snart igen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar