Avanza .affiliatelänk

fredag 14 februari 2020

Utdelningar 2020 - Ytterligare en uppdatering

Så har ännu en börsvecka passerat och av bolagen i min portfölj så har ytterligare sex stycken rapporterat sina resultat för 2019. Det som är intressant just nu för mig som utdelningsjägare är ju hur stor utdelning varje bolag tänker sig betala ut, men det är minst lika roligt att se om bolagen höjer sin utdelning jämfört med förra året. Tyvärr är det några bolag som väljer att sänka sin utdelning men det kan jag leva med. Jag väljer att göra som förra gången och lägger ut hela listan med bolag i min portfölj som har rapporterat. De bolag som har tillkommit sedan sist är:

  • Nolato
  • eWork
  • EQT
  • Boliden
  • Kindred
  • Latour


I bilden nedan kan ni även se när och hur mycket varje bolag delar ut per aktie vid varje utdelningstillfälle.



Det var allt för denna gång. Hoppas att ovanstående bilder kommer till nytta. 
God avkastning på er.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar