Avanza .affiliatelänk

fredag 26 april 2019

April månads utdelningar

Nu är utdelningsfesten i april månad över för min del. Den sista utdelningen har trillat in på kontot. Det var blygsamma 40,25 kr som kom in från mitt minsta innehav, Industrivärden.

Det blev en rekordmånad på två sätt, dels i antalet utdelningar som blev 20 st och dels den utdelade summan som till slut blev 4 117,94 kr. Det är jag sjukt nöjd med eftersom det tidigare rekordet låg på 1 463,80 kr och var från maj 2018. Självklart är hela summan redan investerad i nya aktier.

Det är lite kul att veta att jag nu hittills har tjänat 56,3 öre i timmen, vare sig jag är vaken eller sover, vare sig det är vardag eller helg. jag hoppas verkligen att jag kan få den summan att kliva över 1 krona i timmen när året är slut.

Slår man ut det per månad så blir det 410,96 kr per månad och vill man peta i det ännu mer så blir det 13,51 kr per dag. 💪😀

Den största utdelningen blev Swedbank som gav mig 994 kr. Andra lite större utdelningar var Öresund, 550 kr och Ica Gruppen som till slut landade på 460 kr.


Hittills har det blivit 36 utdelningar i år och det är totalt 96 planerade utdelningar innan året är slut. Så det är 57 utdelningar kvar att håva in. De största utdelningarna under året har redan kommit, så nu är det många mindre utdelningar som väntar.

En anledning till att det blir så många utdelningar under året är att jag har fyra nordamerikanska månadsutdelare. Så bara dem ger mig 48 utdelningar under året.

Nu är det bara två börsdagar kvar av april, så jag återkommer, antingen på valborgsmässoafton eller 1 maj med hur värdet på mina portföljer har utvecklats.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar